Reklama dla aptek
Branża farmaceutyczna podobnie jak inne branże, potrzebuje dotrzeć do klienta z informacją na temat zdrowia, edukując i informując o produktach. Jako profesjonaliści w tej dziedzinie, doskonale znamy potrzeby naszych klientów oraz standardy dotyczące reklamy w aptece. Planując kampanię chociażby suplementów diety mamy w perspektywie bazę materiałów jaka może pojawić się w aptece – królestwie farmaceuty.
Materiały sprzedażowe, które pełnią rolę reklamy mogą przybrać różnorodną formę. Są to tak zwane materiału typu POS (point of sale), które w między innymi w aptece są przeznaczone na ladę (dyspensery czy standy), na półkę (wobblery, shelf stopery), czy na podłogę (displaye, potykacze, rollupy). Do takich materiałów również zaliczają się ulotki, naklejki, plakaty i broszurki. Projektując reklamę w aptece, zgodną z prawem farmaceutycznym, rozróżniamy komunikaty kierowane do pacjenta oraz do farmaceuty. Dobra kampania reklamowa w aptece to taka, która dzięki nośnikom dotrze do szerokiej grupy pacjentów. W naszym portfolio widnieje mnóstwo takich kampanii, chociażby ogólnopolska kampania z marką Voltaren firmy GSK, gdzie promowaliśmy potrzebę ruchu dla seniorów, którzy mieli problem ze stawami. Specjalny display wraz z piłeczkami do treningu oraz instrukcją – w jaki sposób trenować stawy okazał się, bez dwóch zdań, strzałem w dziesiątkę. Mieliśmy również przyjemność współpracować z markami takimi jak: Theraflu, Otrivin czy Corega. Naszym zadaniem było zaprojektować wysokojakościowe POSy, które wyróżnią się z szumu komunikacyjnego i przyciągną oko pacjentów.
Jako agencja marketingowa dla aptek, projektujemy również design opakowań. Opakowania leków czy produktów leczniczych są również istotną formą reklamy. Myślimy o estetyce marki oraz o czytelności opakowania, która ma znaczenie zarówno dla farmaceuty, jak i dla pacjenta. Celem jest wyróżnienie się na półce apteki, przy równoczesnym zachowaniu zasad w danej kategorii. Możemy pochwalić się w swoim szerokim portfolio dedykowanymi opakowaniami dla firmy S-lab w dziedzinie okulistyki oraz dla firmy Exeltis.
Współpraca z aptekami to nie lada wyzwanie. Śledzimy trendy dotyczące nowych nośników, korzystamy z tradycyjnych metod reklamy. Nie zapominamy również o marketingu w Internecie, który również w tej branży odgrywa istotną rolę. Jednak przyznajemy, że trudno wyobrazić sobie prowadzenie kampanii marketingowej bez stosowania materiałów POS.