Reklama dla

Jako agencja reklamowa posiadamy klientów z wielu branży, jednak najczęściej zajmujemy się marketingiem koncernów farmaceutycznych. Jesteśmy dobrze rozeznani w prawie farmaceutycznym i mamy ponad dziesięcioletnie doświadczenie w tym temacie. Czy można nas nazwać idealną agencją dla produktów leczniczych? Jak najbardziej! Oto, dlaczego.

Reklama produktów leczniczych wiąże się z dużą ilością regulacji i restrykcji, których należy bezwzględnie przestrzegać – dzięki naszemu obeznaniu i praktyce doskonale wiemy, czym różnią się od siebie poszczególne grupy leków, co za tym idzie: działamy bardziej pewnie, instynktownie wiedząc, co można, a czego absolutnie nie powinno się robić, tworząc reklamę dla danej grupy.

A grupy są dwie: RX, dostępne jedynie na receptę, nierzadko tylko dla szpitali, podawane pod czujnym okiem lekarza, oraz OTC, bez recepty, które z łatwością da się kupić w aptece, a w niektórych przypadkach także w sklepie.
Pierwszą z tych grup stanowią produkty bardzo silne, mogące negatywnie wpłynąć na zdrowie pacjenta, gdy zostaną zażyte bez pomocy opiekuna medycznego. Jako agencja marketingowa produktów leczniczych zdajemy sobie sprawę, że takich leków nie można reklamować pacjentom – w tym przypadku działania marketingowe mogą być kierowane jedynie w stronę lekarzy i farmaceutów. Mamy w tym duże doświadczenie. W ramach kampanii reklamowych produktów leczniczych stworzyliśmy gros materiałów zarówno drukowanych, jak i digitalowych. Możemy pochwalić się wieloma kreatywnymi Key Visualami, informującymi lekarzy o najważniejszych cechach produktów. Na ich podstawie zaprojektowaliśmy wszelakie ulotki i foldery, prezentacje multimedialne czy animacje.

Marketing dla produktów leczniczych z grupy OTC, czyli wydawanych bez recepty, wydaje się znacznie łatwiejszy. W tym przypadku możliwości reklamy jest więcej, przede wszystkim mogą one kierować się bezpośrednio w stronę głównych konsumentów, czyli pacjentów. Ścieżki dotarcia do odbiorcy również się rozszerzają – jako agencja reklamowa produktów leczniczych stworzyliśmy dla znanych marek OTC wiele materiałów edukacyjnych, np. w formie broszur czy plakatów wiszących w przychodniach, a także POSy apteczne. Mamy na swoim koncie również scenariusze spotów radiowych czy telewizyjnych. W tym przypadku jednak należy wspomnieć o najważniejszych zasadach reklamy produktów leczniczych dostępnych bez recepty – głównym elementem jest w tym przypadku tzw. legal (czyli tekst „Przed użyciem zapoznaj się z ulotką…”), który musi zajmować nie mniej niż 20% powierzchni materiału drukowanego, a w materiale audiowizualnym nie krótszy niż 8 sekund.

Jednak kluczową zasadą marketingu dla produktów leczniczych jest stanowczy zakaz wprowadzania odbiorców w błąd – leki są bowiem po to, by ludziom pomagać, nie szkodzić. Reklamując je, należy zawsze mieć na uwadze dobro zarówno klienta, jak i konsumenta – co staramy się zawsze rzetelnie przestrzegać.


Powrót