Branding marki ÔÇô odkryj si┼é─Ö unikalnej to┼╝samo┼Ťci

Branding marki nie jest fajnym logiem, chwilowym trendem, ani ┼╝adnym widzimisi─Ö dzia┼éu marketingu. Nie jest wbrew wielu opiniom, zarezerwowany wy┼é─ůcznie dla du┼╝ych marek, nie jest r├│wnie┼╝ manipulacj─ů klienta, ani jednorazowym projektem firmowym. A wi─Öc na czym polega branding marki i, jakie korzy┼Ťci przynosi? Spieszymy z wyja┼Ťnieniem.

Branding marki ÔÇô co to w┼éa┼Ťciwie takiego?

Branding marki to strategiczny proces budowania unikalnej to┼╝samo┼Ťci marki, kt├│ry d─ů┼╝y do wywo┼éania pozytywnych skojarze┼ä i emocji w┼Ťr├│d klient├│w oraz wyr├│┼╝nienia si─Ö na konkurencyjnym rynku. Branding dla firm, kt├│ry kreujemy w Brand Garden ma na celu ustanowienie trwa┼éego i rozpoznawalnego wizerunku danego przedsi─Öbiorstwa. W rezultacie marka staje si─Ö dla konsument├│w czym┼Ť wi─Öcej ni┼╝ tylko standardowym produktem lub us┼éug─ů, o kt├│rych szybko si─Ö zapomina. Jest to wi─Öc pewien zestaw warto┼Ťci, emocji i do┼Ťwiadcze┼ä z ni─ů zwi─ůzanych. Nie bez znaczenia w kontek┼Ťcie budowania brandingu marki s─ů te┼╝ przemy┼Ťlane dzia┼éania w zakresie ustalenia brand purpose oraz brand promise marki. W swoich dzia┼éaniach zawsze stawiamy na d┼éugofalowe strategie, kt├│re ka┼╝dego dnia przyczyniaj─ů si─Ö do budowania zaufania do marki. Wszystko to jest kluczowe dla sukcesu firm naszych klient├│w na rynku.

Poznaj elementy brandingu marki

Elementy brandingu marki obejmuj─ů zar├│wno aspekty wizualne, jak i m.in. tworzenie silnych relacji z klientami. Wszystkie po kolei stworzymy dla Ciebie w Brand Garden! A nale┼╝─ů do nich:

  • nazwa ÔÇô s┼éowo lub fraza, kt├│ra identyfikuje i odr├│┼╝nia mark─Ö od innych;
  • logo ÔÇô graficzny symbol, kt├│ry reprezentuje mark─Ö;
  • slogan ÔÇô has┼éo reklamowe, kt├│re podkre┼Ťla wyj─ůtkowo┼Ť─ç i przekazuje warto┼Ťci marki;
  • kolorystyka ÔÇô sp├│jne barwy powi─ůzane z mark─ů, szczeg├│lnie wa┼╝ne w kwestii, jak─ů jest branding produktu;
  • typografia ÔÇô konkretne fonty i style u┼╝ywane we wszystkich materia┼éach marketingowych;
  • warto┼Ťci ÔÇô ponadczasowe zasady, kt├│rymi kieruje si─Ö marka;
  • narracja (storytelling) ÔÇô opowie┼Ť─ç marki, jej historia, kt├│ra w interesuj─ůcy spos├│b nakre┼Ťla odbiorcom np. misje, cele i to, co chce da─ç klientom;
  • g┼éos marki (okre┼Ťlenie tonu i stylu komunikacji marki) ÔÇô okre┼Ťlenie tonu i stylu komunikacji marki we wszystkich kana┼éach.

Zauwa┼╝, ┼╝e bardzo cz─Östo rebranding obejmuje tylko pierwsze pi─Ö─ç element├│w brandingu marki. Zw┼éaszcza je┼Ťli pozosta┼ée cz─Ö┼Ťci zosta┼éy ┼Ťwietnie skonstruowane i mimo up┼éywu czasu wci─ů┼╝ s─ů aktualne, pozytywnie wp┼éywaj─ů na wizerunek i przynosz─ů firmie profity. To cechy, kt├│re powinien posiada─ç dobry branding. Budowanie marki obejmuje z kolei okre┼Ťlenie m.in. strategii marketingowej, komunikacji, do┼Ťwiadcze┼ä klienta i og├│lnej kultury firmy. Je┼Ťli nie czujesz si─Ö na si┼éach, aby samodzielnie stworzy─ç wszystko od A do Z, ju┼╝ dzi┼Ť zg┼éo┼Ť si─Ö do Brand Garden. B─Ödziemy z Tob─ů na ka┼╝dym kroku, anga┼╝uj─ůc si─Ö w Twoje cele i d─ů┼╝─ůc do wsp├│lnego sukcesu.

Jak zbudowa─ç dobry branding marki?

Aby zbudowa─ç ┼Ťwietny branding, zwr├│─ç uwag─Ö przede wszystkim na sp├│jno┼Ť─ç przekazu. Niestety jej brak w komunikacji, elementach wizualnych, czy do┼Ťwiadczeniach zwi─ůzanych z mark─ů mo┼╝e wprowadza─ç konsument├│w w b┼é─ůd i zdezorientowanie. Z┼éotym kluczem do tego, jak zbudowa─ç dobry branding marki (opr├│cz oczywi┼Ťcie przemy┼Ťlanego zbudowania wszystkich element├│w brandingu marki wymienionych w poprzednim akapicie), jest jednak dog┼é─Öbne zrozumienie potrzeb, oczekiwa┼ä i preferencji grupy docelowej. Bez tego nie uda si─Ö niestety przeprowadzi─ç, chocia┼╝by dobrego targetowania, a co za tym idzie efektywnych dzia┼éa┼ä marketingowych. Warto te┼╝ pami─Öta─ç o badaniach rynkowych, kt├│re pomog─ů okre┼Ťli─ç trendy w konkretnej bran┼╝y, preferencje odbiorc├│w, ale te┼╝ zrozumie─ç konkurencje.

Jakie s─ů korzy┼Ťci z brandingu marki?

Dobry branding marki przynosi ogromne profity, kt├│re wp┼éywaj─ů na wizerunek firmy, i na jej wyniki finansowe. R├│wnanie jest proste. Odpowiednie wdro┼╝enie sp├│jnego, przemy┼Ťlanego brandingu marki = silna marka. Oto tylko niekt├│re korzy┼Ťci z brandingu marki:

  • rozpoznawalno┼Ť─ç ÔÇô silny branding marki sprawia, ┼╝e jest ona ┼éatwo i szybko rozpoznawalna przez konsument├│w. Unikalne logo, kolorystyka i inne elementy wizualne pomagaj─ů wyr├│┼╝ni─ç si─Ö spo┼Ťr├│d konkurencji;
  • zaufanie i lojalno┼Ť─ç klient├│w ÔÇô kiedy marka buduje pozytywny wizerunek i dostarcza sp├│jne do┼Ťwiadczenia, klienci zaczynaj─ů jej ufa─ç, a zaufanie jest przecie┼╝ kluczowe dla lojalno┼Ťci klient├│w, co przek┼éada si─Ö na powtarzalne zakupy;
  • warto┼Ť─ç rynkowa ÔÇô ┼Ťwietny branding marki to tak┼╝e potencja┼é zwi─Ökszenia warto┼Ťci rynkowej firmy. Klienci s─ů sk┼éonni zap┼éaci─ç wi─Öcej za produkty lub us┼éugi pochodz─ůce od zaufanej i rozpoznawalnej marki;
  • konkurencyjno┼Ť─ç ÔÇô dobra to┼╝samo┼Ť─ç marki mo┼╝e stanowi─ç istotn─ů przewag─Ö konkurencyjn─ů. Kiedy klienci kojarz─ů mark─Ö z wysok─ů jako┼Ťci─ů, innowacyjno┼Ťci─ů lub innymi pozytywnymi cechami, firma mo┼╝e zdoby─ç przewag─Ö nad konkurentami;
  • ┼éatwiejsze wprowadzanie nowych produkt├│w ÔÇô klienci, kt├│rzy zaufaj─ů danej marce, s─ů bardziej sk┼éonni wypr├│bowa─ç jej nowe oferty;
  • efektywniejsza komunikacja marketingowa ÔÇô marki o silnym brandingu mog─ů przekazywa─ç swoje przes┼éania marketingowe skuteczniej. Konsumentom ┼éatwiej jest bowiem zrozumie─ç i przyswaja─ç informacje o produkcie, gdy zosta┼éy one ju┼╝ wcze┼Ťniej podparte sp├│jnym i rozpoznawalnym wizerunkiem marki;
  • przyci─ůganie talent├│w ÔÇô to do┼Ť─ç nieoczywista korzy┼Ť─ç z brandingu marki, ale zauwa┼╝, ┼╝e firma z siln─ů, rozpoznawaln─ů mark─ů staje si─Ö atrakcyjniejsza dla potencjalnych pracownik├│w. Pozytywny wizerunek firmy przyci─ůga utalentowane osoby, chc─ůce identyfikowa─ç si─Ö z presti┼╝owym pracodawc─ů;
  • wi─Öksze mo┼╝liwo┼Ťci wsp├│┼épracy ÔÇô na pewno zdajesz sobie tak┼╝e spraw─Ö, ┼╝e to w┼éa┼Ťnie silne marki maj─ů wi─Öksze szanse na nawi─ůzywanie strategicznych partnerstw i wsp├│┼épracy z innymi firmami;
  • lepsze reakcje na ewentualny kryzys ÔÇô firma z dobrze zbudowan─ů mark─ů ma zazwyczaj lepsze szanse na przetrwanie kryzys├│w, poniewa┼╝ lojalni klienci s─ů bardziej sk┼éonni wybaczy─ç i pozosta─ç zwi─ůzani z mark─ů w trudnych sytuacjach;
  • globalna obecno┼Ť─ç ÔÇô korzy┼Ťci z brandingu marki to te┼╝ z pewno┼Ťci─ů ogromny potencja┼é na zdobycie globalnej rozpoznawalno┼Ťci, co otwiera drzwi do mi─Ödzynarodowych rynk├│w.

Jak widzisz, korzy┼Ťci z brandingu marki jest ca┼ée mn├│stwo, a i tak nie wymienili┼Ťmy wszystkich! Nie mo┼╝esz wi─Öc bagatelizowa─ç tej kwestii. Je┼Ťli marzysz, aby Twoje produkty i us┼éugi nareszcie sta┼éy si─Ö rozpoznawalne, cenione, a nawet kochane przez klient├│w ÔÇô skontaktuj si─Ö z agencj─ů reklamy Brand Garden. Co musisz wiedzie─ç? ┼╗e branding marki to nasza specjalno┼Ť─ç i nie zostawiamy nic przypadkowi. Regularnie sprawdzamy, jakie s─ů efekty naszych dzia┼éa┼ä, analizujemy dane i dostosowujemy strategi─Ö, aby┼Ť zawsze by┼é na fali wzrostu. Wsp├│lnie zbudujemy mark─Ö, kt├│ra b─Ödzie rosn─ů─ç i kwitn─ů─ç przez d┼éugie lata!

Kontakt
Napisz do nas




    Akceptuj─Ö Zapozna┼éem/am si─Ö z informacj─ů o przetwarzaniu danych osobowych.