brand promise co to

Brand promise – czym jest obietnica marki?

#Branding

#Trendy

#Marka

12 sty 2024

Str. główna

/

Pressroom

/

Brand promise – czym jest obietnica marki?

Brand promise (obietnica marki) to nie tylko chwytliwy slogan czy fraza stworzona na potrzeby kampanii reklamowej. To niezwykle ważna deklaracja, która kształtuje tożsamość marki i wpływa na to, w jaki sposób jest ona postrzegana przez klientów. Dowiedz się, z czego składa się obietnica marki i dlaczego ma moc budowania trwałych relacji z odbiorcami oraz zdobywania ich lojalności.

brand promise co to
brand promise co to
brand promise co to

Czym jest obietnica marki?

Obietnica marki to jasna i zobowiązująca deklaracja, którą marka składa klientom. Może ona dotyczyć wartości, korzyści lub doświadczeń, jakie dostarcza swoim odbiorcom. Brand promise (obietnica marki) to zgrabnie sformułowane zobowiązanie, wskazujące na konkretne aspekty, których klienci mogą oczekiwać od marki w kontekście jej produktów, usług, lub też doświadczeń z nią związanych. Brand promise stanowi klucz do budowania zaufania i lojalności grupy docelowej poprzez dostarczanie wartości zgodnej z tym, co obiecuje marka. Najłatwiej wytłumaczyć, czym jest obietnica marki, uwypuklając to, czym na pewno nie jest. A brand promise to z pewnością nie są puste słowa w kampanii marketingowej, chwilowy trend, czy tymczasowa strategia, ale realne działania w pełni zintegrowane z całą kulturą firmy i sposobem jej działania. Brand promise (obietnica marki) powinna być znana każdej osobie zatrudnionej w firmie. Gdy ktoś zapyta, czym właściwie zajmuje się dana organizacja – trzeba mieć przygotowaną konkretną odpowiedź, która bynajmniej nie dotyczy samej firmy, ale problemów klientów, jakie rozwiązuje każdego dnia. Obietnica marki opiera się na wartościach i ma wpływ na funkcjonowanie firmy w trudnych momentach.

Z czego składa się obietnica marki?

Brand promise składa się z kilku kluczowych elementów, które dopiero razem tworzą spójne i zrozumiałe przesłanie, przyciągające klientów i utrzymujące ich zaangażowanie przez dłuższy czas. Przemyślane połączenie wszystkich składników brand purpose sprawi także, że proces, jakim jest później pozycjonowanie marki stanie się znacznie prostszy.

Co tworzysz?

Pierwszym elementem obietnicy marki jest to, co dana firma oferuje. Co marka proponuje klientom?

Jak to tworzysz?

Sposób, w jaki marka robi to, co robi to kolejna część układanki, która nie może zostać zbagatelizowana. Ten punkt może dotyczyć samego procesu tworzenia lub innowacyjności. Warto tutaj zadać sobie pytanie, w jaki sposób marka wyróżnia się na tle konkurencji, w jaki sposób stara się ją przewyższyć?

Dlaczego to tworzysz?

Omawiając to, z czego składa się obietnica marki, nie sposób ominąć najważniejszego, czyli odpowiedzi na pytanie o cel powstania marki. Brand promise powinno korespondować z głębszym znaczeniem istnienia firmy. Bez przemyślanej i szczerej odpowiedzi na pytanie „dlaczego?” trudno będzie marce obiecać coś poza tym, co obiecują setki podobnych marek.

obietnica marki przykłady

Obietnica marki – przykłady

Oczywiście niezastąpioną pomocą w zrozumieniu, czym jest obietnica marki są przykłady! Wiele popularnych, ale też tych mniej znanych marek opiera później swój przekaz marketingowy na swoim unikalnym brand purpose, a często na bazie obietnicy kreuje także cały branding.

  • Coca-cola – Open Happiness. Ta obietnica marki od razu łączy picie napoju z chwilami szczęścia i radości.

  • Selgros – W Selgros zrealizujesz nawet najdłuższą listę zakupów. Sklep sugeruje, że jego zaopatrzenie jest niezwykle rozbudowane i klient z pewnością znajdzie tam bardzo wiele produktów z różnych kategorii.

  • LegoJoy of building. Pride of creation. Układanie klocków to przede wszystkim satysfakcja, frajda i ogromna kreatywność.

  • NikeTo bring inspiration and innovation to every athlete in the world. Inspiruje każdą osobę na świecie, która ma ochotę zacząć lub kontynuować swoją przygodę z ruchem i sportem.

Zauważ, że w żadnym z tych przykładów obietnic marki nie ma ani słowa o samym produkcie, czy usługach, nie ma też miejsca na chwalenie się osiągnięciami, czy jakością. W obietnicy marki najważniejszą kwestią jest to, co dana marka przynosi odbiorcy. Co klient będzie z tego miał? Jakie emocje poczuje, jakie cechy to u niego wzmocni, jak to wpłynie na jego życie? Co i w jaki sposób mu ułatwi?

Jeśli nie jesteś pewien, jak mogłoby brzmieć Twoje brand purpose, skontaktuj się z Brand Garden. Jako kreatywna agencja reklamowa z Wrocławia pomożemy Ci sformułować unikalną i skuteczną obietnicę marki. Razem z nami Twoja firma stanie się wciągającą historią zapamiętaną z całego morza treści.