branding marki
branding marki
branding marki

Branding marki – odkryj siłę unikalnej tożsamości

Wizerunek marki

Str. główna

/

Oferta

/

Branding marki

Branding marki nie jest fajnym logiem, chwilowym trendem, ani żadnym widzimisię działu marketingu. Nie jest wbrew wielu opiniom, zarezerwowany wyłącznie dla dużych marek, nie jest również manipulacją klienta, ani jednorazowym projektem firmowym. A więc na czym polega branding marki i, jakie korzyści przynosi? Spieszymy z wyjaśnieniem.

branding marki
branding marki
branding marki

Branding marki – co to właściwie takiego?

Branding marki to strategiczny proces budowania unikalnej tożsamości marki, który dąży do wywołania pozytywnych skojarzeń i emocji wśród klientów oraz wyróżnienia się na konkurencyjnym rynku. Branding dla firm, który kreujemy w Brand Garden ma na celu ustanowienie trwałego i rozpoznawalnego wizerunku danego przedsiębiorstwa. W rezultacie marka staje się dla konsumentów czymś więcej niż tylko standardowym produktem lub usługą, o których szybko się zapomina. Jest to więc pewien zestaw wartości, emocji i doświadczeń z nią związanych. Nie bez znaczenia w kontekście budowania brandingu marki są też przemyślane działania w zakresie ustalenia brand purpose oraz brand promise marki. W swoich działaniach zawsze stawiamy na długofalowe strategie, które każdego dnia przyczyniają się do budowania zaufania do marki. Wszystko to jest kluczowe dla sukcesu firm naszych klientów na rynku.

Poznaj elementy brandingu marki

Elementy brandingu marki obejmują zarówno aspekty wizualne, jak i m.in. tworzenie silnych relacji z klientami. Wszystkie po kolei stworzymy dla Ciebie w Brand Garden! A należą do nich:

  • nazwa – słowo lub fraza, która identyfikuje i odróżnia markę od innych;

  • logo – graficzny symbol, który reprezentuje markę;

  • slogan – hasło reklamowe, które podkreśla wyjątkowość i przekazuje wartości marki;

  • kolorystyka – spójne barwy powiązane z marką, szczególnie ważne w kwestii, jaką jest branding produktu;

  • typografia – konkretne fonty i style używane we wszystkich materiałach marketingowych;

  • wartości – ponadczasowe zasady, którymi kieruje się marka;

  • narracja (storytelling) – opowieść marki, jej historia, która w interesujący sposób nakreśla odbiorcom np. misje, cele i to, co chce dać klientom;

  • głos marki (określenie tonu i stylu komunikacji marki) – określenie tonu i stylu komunikacji marki we wszystkich kanałach.

Zauważ, że bardzo często rebranding obejmuje tylko pierwsze pięć elementów brandingu marki. Zwłaszcza jeśli pozostałe części zostały świetnie skonstruowane i mimo upływu czasu wciąż są aktualne, pozytywnie wpływają na wizerunek i przynoszą firmie profity. To cechy, które powinien posiadać dobry branding. Budowanie marki obejmuje z kolei określenie m.in. strategii marketingowej, komunikacji, doświadczeń klienta i ogólnej kultury firmy. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby samodzielnie stworzyć wszystko od A do Z, już dziś zgłoś się do Brand Garden. Będziemy z Tobą na każdym kroku, angażując się w Twoje cele i dążąc do wspólnego sukcesu.

Jak zbudować dobry branding marki?

Aby zbudować świetny branding, zwróć uwagę przede wszystkim na spójność przekazu. Niestety jej brak w komunikacji, elementach wizualnych, czy doświadczeniach związanych z marką może wprowadzać konsumentów w błąd i zdezorientowanie. Złotym kluczem do tego, jak zbudować dobry branding marki (oprócz oczywiście przemyślanego zbudowania wszystkich elementów brandingu marki wymienionych w poprzednim akapicie), jest jednak dogłębne zrozumienie potrzeb, oczekiwań i preferencji grupy docelowej. Bez tego nie uda się niestety przeprowadzić, chociażby dobrego targetowania, a co za tym idzie efektywnych działań marketingowych. Warto też pamiętać o badaniach rynkowych, które pomogą określić trendy w konkretnej branży, preferencje odbiorców, ale też zrozumieć konkurencje.

Jakie są korzyści z brandingu marki?

Dobry branding marki przynosi ogromne profity, które wpływają na wizerunek firmy, i na jej wyniki finansowe. Równanie jest proste. Odpowiednie wdrożenie spójnego, przemyślanego brandingu marki = silna marka. Oto tylko niektóre korzyści z brandingu marki:

rozpoznawalność – silny branding marki sprawia, że jest ona łatwo i szybko rozpoznawalna przez konsumentów. Unikalne logo, kolorystyka i inne elementy wizualne pomagają wyróżnić się spośród konkurencji;

  • zaufanie i lojalność klientów – kiedy marka buduje pozytywny wizerunek i dostarcza spójne doświadczenia, klienci zaczynają jej ufać, a zaufanie jest przecież kluczowe dla lojalności klientów, co przekłada się na powtarzalne zakupy;

  • wartość rynkowa – świetny branding marki to także potencjał zwiększenia wartości rynkowej firmy. Klienci są skłonni zapłacić więcej za produkty lub usługi pochodzące od zaufanej i rozpoznawalnej marki;

  • konkurencyjność – dobra tożsamość marki może stanowić istotną przewagę konkurencyjną. Kiedy klienci kojarzą markę z wysoką jakością, innowacyjnością lub innymi pozytywnymi cechami, firma może zdobyć przewagę nad konkurentami;

  • łatwiejsze wprowadzanie nowych produktów – klienci, którzy zaufają danej marce, są bardziej skłonni wypróbować jej nowe oferty;

  • efektywniejsza komunikacja marketingowa – marki o silnym brandingu mogą przekazywać swoje przesłania marketingowe skuteczniej. Konsumentom łatwiej jest bowiem zrozumieć i przyswajać informacje o produkcie, gdy zostały one już wcześniej podparte spójnym i rozpoznawalnym wizerunkiem marki;

  • przyciąganie talentów – to dość nieoczywista korzyść z brandingu marki, ale zauważ, że firma z silną, rozpoznawalną marką staje się atrakcyjniejsza dla potencjalnych pracowników. Pozytywny wizerunek firmy przyciąga utalentowane osoby, chcące identyfikować się z prestiżowym pracodawcą;

  • większe możliwości współpracy – na pewno zdajesz sobie także sprawę, że to właśnie silne marki mają większe szanse na nawiązywanie strategicznych partnerstw i współpracy z innymi firmami;

  • lepsze reakcje na ewentualny kryzys – firma z dobrze zbudowaną marką ma zazwyczaj lepsze szanse na przetrwanie kryzysów, ponieważ lojalni klienci są bardziej skłonni wybaczyć i pozostać związani z marką w trudnych sytuacjach;

  • globalna obecność – korzyści z brandingu marki to też z pewnością ogromny potencjał na zdobycie globalnej rozpoznawalności, co otwiera drzwi do międzynarodowych rynków.

Jak widzisz, korzyści z brandingu marki jest całe mnóstwo, a i tak nie wymieniliśmy wszystkich! Nie możesz więc bagatelizować tej kwestii. Jeśli marzysz, aby Twoje produkty i usługi nareszcie stały się rozpoznawalne, cenione, a nawet kochane przez klientów – skontaktuj się z agencją reklamy Brand Garden. Co musisz wiedzieć? Że branding marki to nasza specjalność i nie zostawiamy nic przypadkowi. Regularnie sprawdzamy, jakie są efekty naszych działań, analizujemy dane i dostosowujemy strategię, abyś zawsze był na fali wzrostu. Wspólnie zbudujemy markę, która będzie rosnąć i kwitnąć przez długie lata!