Chcesz zaistnieć na rynku, wprowadzasz innowację, a może planujesz odświeżyć wizerunek w świadomości konsumentów? Bezwzględnie potrzebna będzie Ci odpowiednia identyfikacja wizualna marki. To podstawowe narzędzie w kreowaniu wizerunku marki, firmy lub produktu na rynku, od którego zależy, czy odniesiesz sukces, czy znikniesz w tłumie. Identyfikacja wizualna firmy to po prostu konieczność! Z pewnością znasz firmy, których logo, kolorystykę czy slogan możesz wymienić w nocy o północy. Takie efekty przynosi profesjonalne tworzenie identyfikacji wizualnej. W Brand Garden pomożemy Ci osiągnąć ten poziom.
Identyfikacja wizualna firmy – jak pomaga w biznesie?
Identyfikacja wizualna firmy to ogół symboli i zachowań, jakie stosuje firma. Jej cel to utworzenie spójnego obrazu marki na rynku i wyróżnienie jej wśród konkurencji. Projektowanie identyfikacji wizualnej powinno brać pod uwagę każde możliwe doświadczenie, jakie klient będzie z nią miał. Dobrze opracowana wizualna identyfikacja firmy musi spełniać 3 podstawowe funkcje:
nawigować i wyróżniać – wyrazisty i profesjonalny wizerunek marki pomaga klientowi dokonać wyboru w gąszczu możliwości;
tworzyć zaangażowanie – odpowiednio dobrane symbole, znaki, język komunikacji oraz inne elementy budzące odpowiednie skojarzenia pozwalają odbiorcy identyfikować się z Twoją marką;
budować zaufanie – identyfikacja wizualna dla firmy jest odzwierciedleniem jej reputacji. Klient ma zaufanie co do jakości świadczonych usług i upewnia się, że podjął dobrą decyzję.
Prowadzimy projektowanie identyfikacji wizualnej dla firm w taki sposób, aby spełniała wszystkie powyższe funkcje. Naszym celem jest zapewnienie Twojej firmie wizerunku, dzięki któremu odbiorca będzie wiedział, że to właśnie Ciebie szukał.
Tworzenie identyfikacji wizualnej – na czym polega?
Projektowanie identyfikacji wizualnej zaczynamy od poznania firmy, jej historii, misji, wartości, przewagi konkurencyjnej. Dzięki temu wyróżnimy mocne cechy Twojego biznesu i ogólną osobowość, jaką chcesz zaprezentować potencjalnym klientom. Pomoże to również w określeniu grupy docelowej, do której ma dotrzeć identyfikacja wizualna firmy. Wiadomo, że każdy biznes opiera się na komunikacji przedsiębiorca-odbiorca. Powiedzmy sobie szczerze – często nie chodzi o sam produkt czy usługę, ale o całą firmę. Profesjonalnie zaprojektowana identyfikacja wizualna dla firmy powinna być tak przemyślana, aby oddziaływała także na inwestorów czy potencjalnych wspólników.
Identyfikacja wizualna produktu, usługi, marki czy ogólnie firmy ma ten sam cel – budzić zaufanie i zapadać w pamięć, a przez to rozwijać Twój biznes. Dlatego tworzenie identyfikacji wizualnej musi odpowiadać na preferencje i potrzeby odbiorcy. Sprawi to, że wybór produktu lub współpracy z firmą będzie dla niego naturalny i przyniesie Ci rzeczywisty zysk. Projektowanie identyfikacji wizualnej dla firm musi spełniać jeszcze jeden, niezwykle istotny warunek – spójności wszystkich elementów. Logo, kolorystyka, krój pisma, język komunikacji oraz wszelkiego rodzaju grafika powinny być jasno określone. Będą one pojawiać się we wszystkich materiałach promocyjnych, na drukach firmowych, opakowaniach, stoiskach targowych i oczywiście w Internecie. Stworzona w Brand Garden identyfikacja wizualna marki, bazująca na tych zasadach, zapewni spójną i oryginalną narrację, w której odbiorca będzie chciał uczestniczyć.
Identyfikacja wizualna dla firmy – jaka jest jej cena?
Zapewne w Twojej głowie pojawiło się pytanie o to, jaka jest cena i ile kosztuje profesjonalna identyfikacja wizualna? Niestety nie da się na nie odpowiedzieć jednoznacznie, ponieważ w działaniach kreatywnych nie istnieje uniwersalny cennik. Każdy projekt jest inny i wymaga innych działań.
Jako kreatywna agencja Brand Garden każdego klienta traktuje indywidualnie. Projektowanie identyfikacji wizualnej, a co za tym idzie również jej cena, zależy w dużej mierze od kontekstu biznesu oraz podejścia do realizacji. To one wpływają na rozmiar inwestycji. Identyfikacja wizualna produktu czy firmy z sektora o dużej konkurencyjności wymaga bardziej skrupulatnej strategii. To znaczy, że aby Twoja oferta faktycznie zaistniała na rynku, trzeba podjąć więcej działań. Stąd cena może być wyższa. Z drugiej strony musisz się zastanowić, jakiego wyniku oczekujesz. Cennik uzależniony jest od Twoich potrzeb. Dlatego określając budżet na identyfikację, zastanów się, czy rozmiar inwestycji jest opłacalny względem potencjalnych korzyści. Dzięki temu tworzenie identyfikacji wizualnej dostosujemy konkretnie do Twoich możliwości i oczekiwań. Pomysłów nam nie brakuje, więc na pewno wykreujemy dla Ciebie coś unikalnego w każdej sytuacji.
Zajrzyj do naszego ogrodu i pozwól, aby identyfikacja wizualna marki na stałe zakorzeniła Cię w świadomości odbiorców.