Key Visual to główny element graficzny marki. Stanowi część identyfikacji wizualnej i pojawia się we wszystkich (albo w większości) materiałach marketingowych. Na pewno codziennie w przestrzeni miejskiej lub w Internecie widzisz znaki, które od razu kojarzą Ci się z jakąś marką. Nie musisz nawet wybitnie skupiać się na przekazie, żeby wiedzieć, do kogo należą. Tak właśnie działa Key Visual.
Key Visual to nie logo
Zapewne pierwszym znakiem graficznym, jaki przychodzi Ci na myśl, jest logo. Musisz jednak wiedzieć, że Key Visual to nie logo, choć może wykorzystywać jego część. Key Visual – co to zatem jest? Jest to swego rodzaju forma instrukcji, która opisuje, jak powinno się tworzyć wszelkie materiały, które wiążą się z marką od strony designu. Stąd właśnie nazwa, którą można przetłumaczyć jako „klucz wizualny”. Składają się na niego różne pliki, które oddane w ręce projektanta tworzą znak rozpoznawczy marki.
Tworzenie Key Visual musi być bardzo dokładnie przemyślane. Twoja marka nie stoi w miejscu. Dlatego już na samym początku trzeba określić skrupulatnie zasady, według których zapewnisz sobie wizualną rozpoznawalność marki. Może ją zbudować nawet niewielki znak graficzny lub tekst, jeśli tylko jest konsekwentnie wykorzystywany. A to ułatwia kolejna znacząca cecha dobrze zaprojektowanego Key Visual – łatwa adaptacja na różnego rodzaju nośniki. Dzięki temu inwestując raz a dobrze, otrzymujesz „produkt”, który możesz dowolnie wykorzystać w różnych projektach graficznych.
Klucz wizualny – czym się wyróżnia?
Projektowanie i tworzenie Key Visual ma zapewnić Ci rozpoznawalność. Ostateczny efekt ma być oryginalny i wyróżniać się na tle innych marek. Jednocześnie przekaz, który ze sobą niesie, musi być prosty i zrozumiały. Twój odbiorca ma go zinterpretować i powiązać z Twoją firmą w mgnieniu oka. Aby to uzyskać, tworząc klucz wizualny, obiera się jeden charakterystyczny, dobrze przemyślany „motyw”. Może to być:
font (czcionka) – nawiązuje do nazwy marki, podkreśla jej charakter i najważniejsze wartości, np. Google lub Coca-Cola;
kolor przewodni – wzbudza emocje związane z marką oraz oferowanymi przez nią produktami, np. Milka, McDonald czy Ikea;
ilustracje – ocieplają lub zmieniają wizerunek firmy; mogą być różne, jednak muszą zachować spójną technikę wykonania i tematykę, np. stworzona przez Brand Garden dla firmy Alfasigma „Aga Zgaga”;
elementy graficzne – duże znaczenie ma powtarzalność symbolu; może być zaczerpnięty z logo i powinien mieć określony kolor, np. gwiazdka Heinekena, łapka Heyah lub „ptaszek” Nike.
Istotne jest, aby przystępując do projektowania Key Visuala, sprawdzić rynek i scharakteryzować grupę docelową. W Brand Garden stworzymy dla Twojej marki oryginalny i trafiający z przekazem Key Visual. Przykłady naszej pracy możesz sprawdzić w zakładce „Case study”.
Key Visual – korzyści posiadania
Możesz się zastanawiać, czy inwestycja w tworzenie Key Visual jest Ci rzeczywiście potrzebna. Nie zawsze jest konieczny, jednak warto go mieć, szczególnie jeśli planujesz dłuższą kampanię marketingową. Ale do konkretów.
Posiadając klucz wizualny, zyskasz:
spójną komunikację marki – przemyślane i konsekwentnie wykorzystywane materiały graficzne zostaną zapamiętane przez odbiorcę i będą kojarzone z wysoką jakością;
opłacalność finansową – dokładnie, od początku zaplanowany Key Visual ułatwi wykonanie następnych projektów, dzięki czemu zaoszczędzisz;
sprawniejszą realizację następnych projektów – mając gotowe wytyczne wizualne marki, tworzenie nowych materiałów będzie łatwiejsze i szybsze, a jednocześnie zachowa spójny styl z już istniejącymi.
Poznałeś najważniejsze informacje na temat Key Visual – co to jest, czym się charakteryzuje i dlaczego opłaca się go mieć. Teraz powierz nam stworzenie Twojego Key Visual. Przykłady znanych marek, których rozpoznawalność i pozycja na rynku są niezachwiane, udowadniają, że warto.
Stwórz swój klucz wizualny w Brand Garden i otwórz nim drzwi do sukcesu.