Brand promise ÔÇô czym jest obietnica marki?

Brand promise obietnica marki

Brand promise (obietnica marki) to nie tylko chwytliwy slogan czy fraza stworzona na potrzeby kampanii reklamowej. To niezwykle wa┼╝na deklaracja, kt├│ra kszta┼étuje to┼╝samo┼Ť─ç marki i wp┼éywa na to, w jaki spos├│b jest ona postrzegana przez klient├│w. Dowiedz si─Ö, z czego sk┼éada si─Ö obietnica marki i dlaczego ma moc budowania trwa┼éych relacji z odbiorcami oraz zdobywania ich lojalno┼Ťci.

Czym jest obietnica marki?

Obietnica marki to jasna i zobowi─ůzuj─ůca deklaracja, kt├│r─ů marka sk┼éada klientom. Mo┼╝e ona dotyczy─ç warto┼Ťci, korzy┼Ťci lub do┼Ťwiadcze┼ä, jakie dostarcza swoim odbiorcom. Brand promise (obietnica marki) to zgrabnie sformu┼éowane zobowi─ůzanie, wskazuj─ůce na konkretne aspekty, kt├│rych klienci mog─ů oczekiwa─ç od marki w kontek┼Ťcie jej produkt├│w, us┼éug, lub te┼╝ do┼Ťwiadcze┼ä z ni─ů zwi─ůzanych. Brand promise stanowi klucz do budowania zaufania i lojalno┼Ťci grupy docelowej poprzez dostarczanie warto┼Ťci zgodnej z tym, co obiecuje marka. Naj┼éatwiej wyt┼éumaczy─ç, czym jest obietnica marki, uwypuklaj─ůc to, czym na pewno nie jest. A brand promise to z pewno┼Ťci─ů nie s─ů puste s┼éowa w kampanii marketingowej, chwilowy trend, czy tymczasowa strategia, ale realne dzia┼éania w pe┼éni zintegrowane z ca┼é─ů kultur─ů firmy i sposobem jej dzia┼éania. Brand promise (obietnica marki) powinna by─ç znana ka┼╝dej osobie zatrudnionej w firmie. Gdy kto┼Ť zapyta, czym w┼éa┼Ťciwie zajmuje si─Ö dana organizacja ÔÇô trzeba mie─ç przygotowan─ů konkretn─ů odpowied┼║, kt├│ra bynajmniej nie dotyczy samej firmy, ale problem├│w klient├│w, jakie rozwi─ůzuje ka┼╝dego dnia. Obietnica marki opiera si─Ö na warto┼Ťciach i ma wp┼éyw na funkcjonowanie firmy w trudnych momentach.

Brand promise jak stworzy─ç

Z czego składa się obietnica marki?

Brand promise sk┼éada si─Ö z kilku kluczowych element├│w, kt├│re dopiero razem tworz─ů sp├│jne i zrozumia┼ée przes┼éanie, przyci─ůgaj─ůce klient├│w i utrzymuj─ůce ich zaanga┼╝owanie przez d┼éu┼╝szy czas. Przemy┼Ťlane po┼é─ůczenie wszystkich sk┼éadnik├│w brand purpose sprawi tak┼╝e, ┼╝e proces, jakim jest p├│┼║niej pozycjonowanie marki stanie si─Ö znacznie prostszy.

  • Co tworzysz?

Pierwszym elementem obietnicy marki jest to, co dana firma oferuje. Co marka proponuje klientom?

  • Jak to tworzysz?

Spos├│b, w jaki marka robi to, co robi to kolejna cz─Ö┼Ť─ç uk┼éadanki, kt├│ra nie mo┼╝e zosta─ç zbagatelizowana. Ten punkt mo┼╝e dotyczy─ç samego procesu tworzenia lub innowacyjno┼Ťci. Warto tutaj zada─ç sobie pytanie, w jaki spos├│b marka wyr├│┼╝nia si─Ö na tle konkurencji, w jaki spos├│b stara si─Ö j─ů przewy┼╝szy─ç?

  • Dlaczego to tworzysz?

Omawiaj─ůc to, z czego sk┼éada si─Ö obietnica marki, nie spos├│b omin─ů─ç najwa┼╝niejszego, czyli odpowiedzi na pytanie o cel powstania marki. Brand promise powinno korespondowa─ç z g┼é─Öbszym znaczeniem istnienia firmy. Bez przemy┼Ťlanej i szczerej odpowiedzi na pytanie ÔÇ×dlaczego?ÔÇŁ trudno b─Ödzie marce obieca─ç co┼Ť poza tym, co obiecuj─ů setki podobnych marek.
Brand promise ÔÇô czym jest obietnica marki?

Obietnica marki ÔÇô przyk┼éady

Oczywi┼Ťcie niezast─ůpion─ů pomoc─ů w zrozumieniu, czym jest obietnica marki s─ů przyk┼éady! Wiele popularnych, ale te┼╝ tych mniej znanych marek opiera p├│┼║niej sw├│j przekaz marketingowy na swoim unikalnym brand purpose, a cz─Östo na bazie obietnicy kreuje tak┼╝e ca┼éy branding.

  • Coca-cola ÔÇô Open Happiness. Ta obietnica marki od razu ┼é─ůczy picie napoju z chwilami szcz─Ö┼Ťcia i rado┼Ťci.
  • Selgros ÔÇô W Selgros zrealizujesz nawet najd┼éu┼╝sz─ů list─Ö zakup├│w. Sklep sugeruje, ┼╝e jego zaopatrzenie jest niezwykle rozbudowane i klient z pewno┼Ťci─ů znajdzie tam bardzo wiele produkt├│w z r├│┼╝nych kategorii.
  • Lego ÔÇô Joy of building. Pride of creation. Uk┼éadanie klock├│w to przede wszystkim satysfakcja, frajda i ogromna kreatywno┼Ť─ç.
  • Nike ÔÇô To bring inspiration and innovation to every athlete in the world. Inspiruje ka┼╝d─ů osob─Ö na ┼Ťwiecie, kt├│ra ma ochot─Ö zacz─ů─ç lub kontynuowa─ç swoj─ů przygod─Ö z ruchem i sportem.

Zauwa┼╝, ┼╝e w ┼╝adnym z tych przyk┼éad├│w obietnic marki nie ma ani s┼éowa o samym produkcie, czy us┼éugach, nie ma te┼╝ miejsca na chwalenie si─Ö osi─ůgni─Öciami, czy jako┼Ťci─ů. W obietnicy marki najwa┼╝niejsz─ů kwesti─ů jest to, co dana marka przynosi odbiorcy. Co klient b─Ödzie z tego mia┼é? Jakie emocje poczuje, jakie cechy to u niego wzmocni, jak to wp┼éynie na jego ┼╝ycie? Co i w jaki spos├│b mu u┼éatwi?

Je┼Ťli nie jeste┼Ť pewien, jak mog┼éoby brzmie─ç Twoje brand purpose, skontaktuj si─Ö z Brand Garden. Jako kreatywna agencja reklamowa z Wroc┼éawia pomo┼╝emy Ci sformu┼éowa─ç unikaln─ů i skuteczn─ů obietnic─Ö marki. Razem z nami Twoja firma stanie si─Ö wci─ůgaj─ůc─ů histori─ů zapami─Ötan─ů z ca┼éego morza tre┼Ťci.

Kontakt
Napisz do nas




    Akceptuj─Ö Zapozna┼éem/am si─Ö z informacj─ů o przetwarzaniu danych osobowych.