Dermokosmetyki

Social media

Cerko

Rynek dermokosmetyków stale się rozrasta. Konkurują z nimi nie tylko marki farmaceutyczne, ale również wyspecjalizowane marki kosmetyków niszowych. Polska marka Cerko zwróciła się do nas z prośbą o opracowanie strategii komunikacji oraz brandingu dla portfolio dwóch linii kosmetycznych o specjalistycznych wskazaniach.

Rynek dermokosmetyków stale się rozrasta. Konkurują z nimi nie tylko marki farmaceutyczne, ale również wyspecjalizowane marki kosmetyków niszowych. Polska marka Cerko zwróciła się do nas z prośbą o opracowanie strategii komunikacji oraz brandingu dla portfolio dwóch linii kosmetycznych o specjalistycznych wskazaniach.

Celem było odświeżenie wizerunku marki oraz wypozycjonowanie jej jako specjalistycznej i godnej zaufania dla osób o wymagających problemach skóry (m.in. AZS, łuszczyca, skóra wrażliwa, skóra sucha).

Zadanie

Zwiększenie świadomości produktów firmy Cerko

Edukacja konsumenta i skatalogowanie produktów według potrzeb skóry

Nasze działania

Opracowanie strategii komunikacji

Pozycjonowanie marek Cerkopil i Cerkoderm

Rebranding obu marek

Web development + content www

Rendering packshotów

Wypracowanie claimów i głównego KV

Wizualna identyfikacja w mediach społecznościowych (Facebook + Instagram)

Wprowadzenie marki w social media przy współpracy RSM

Przebieg pracy

Przeanalizowaliśmy dotychczasową komunikację marki oraz jej głównych konkurentów, którzy silnie działają w przestrzeni digitalu. Dotarliśmy do raportów i badań związanych z trendami zdrowotnymi oraz danych na temat tego, na co zwracają uwagę konsumenci, wybierając swój dermokosmetyk. Wyznaczyliśmy trzy grupy docelowe – analizując ich oczekiwania, potrzeby i motywacje stworzyliśmy persony. Następnie zdefiniowaliśmy wartości marki oraz stworzyliśmy kompleksową strategię komunikacji i opracowaliśmy content dla marki Cerko.

Odświeżyliśmy i dostosowaliśmy estetykę do nowoczesnego odbiorcy, uwzględniając medyczny charakter obu marek.

Kreacja i branding

Dodaliśmy lekkości i świeżości identyfikacji wizualnej linii Cerkopill oraz Cerkoderm. Uporządkowaliśmy system wizualny, aby łatwo było odróżnić poszczególne wskazania. Nowy wizerunek spełnia oczekiwania konsumentek i wpisuje się w najnowsze trendy. Delikatna kolorystyka linii Cerkopil idealnie harmonizuje z delikatnym działaniem produktów przeznaczonych dla wrażliwej i atopowej skóry. Linię Cerkoderm charakteryzują wyraziste barwy, by podkreślić intensywną moc nawilżenia.

Akcja pielęgnacja

Za główne cele obraliśmy budowanie świadomości marki oraz zwiększenie społeczności wokół produktów i doświadczeń konsumentów ze skórą wrażliwą i wymagającą.